Svaren på proverna..

Jag är alltså Laktosintollerant..
Så nu blir de att tänka om å tänka nytt, bye bye älskade marabou, och all god glass..
Blir som en enda stor bantningskur för mig det här..

Hoppas ju kunna äta så normalt som möjligt ändå.. Och med alla produkter som finns så borde ja ju kunna göra de, de blir lite omständigare och lite dyrare bara. Så imorgon efter jobbet så blir de till att handla laktosfritt...

Nu blir de slappa framför tvn som gäller. Men skönt att veta vad de är nu ialf.

Fick även pencilin för urinvägsinfektion som ja tydligen med hade, jajamen här tar vi allt på samma gång.
Min enda reaktion va faktiskt att skratta, visste inte riktigt va ja skulle säga! Och ja som gått å trott att ja är glutenallerisk. Shock fick ja ialf. Men finns dom som har de betydligt värre än va ja har de.. Så detta ska nog gå hur bra som helst! Jag har ialf nu blivit välkomnad in i både laktosklubben å allergi klubben. Haha :)

Puss på er.

Kommentarer
Postat av: jenny

Den laktosfria joghurten e jättegod:)

2011-09-23 @ 06:22:27
Postat av: Felicia

Hej, jag är också laktosintolerant. Ett tips är om du någonsin ska på någon middag, vill ha lite choklad eller något sånt så finns det små piller som heter Lactrase. Ta ett piller, och du kan käka hur mycket choklad/vanlig mjölk du vill!



Finns att köpa på apoteket, receptfritt :)

2011-10-02 @ 18:04:28
Postat av: Rude

Även jag kan rekommendera Lactrase. Funkar kanonfint. Fråga på Apoteket, brukar finnas "bakom disken" och inte i butiken.

2011-10-11 @ 01:07:13
URL: http://www.livetpåmösen.se
Postat av: LinneaNatalie

Emelie! Pillren är toppen, och så kvantum världens godaste mjölkfria glass, så sörj inte ;)

2011-10-11 @ 20:32:47
URL: http://linneanatalie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0