Recept!!

Här kommer receptet på kola/chokladsnittarna..

Detta behöver du till botten:
75 gram smör
1/2 dl strösocker
1 1/2 dl vetemjöl
2 dl havregryn

Kolafyllningen: 
50 gram smör
1 1/2 dl ljus sirap
1 1/2 dl vispgrädde

Garnering : 200 gram Valfri mjölkchoklad

Så här gör du: 
Sätt ugnen på 200 grader.
Smält smöret, och blanda i de övriga ingredienser till kakans botten med det smälta smöret,  rör ihop till en deg.
Platta ut degen i en ungssäkerform ( jag hade en rund form med avtagbara kanter ca 22 cm )
Grädda i mitten på ugnen i ca 10 minuter.
Smält smöret i en kastrull, och häll i grädde och sirap – låt sjuda upp och  koka tills kolan blivit lagom seg.
( Gör kulprovet, men akta dig så du inte bränner dej för kolan är väldigt väldigt varm ) 
Fyll sedan pajskalet med kolan, och medan det svalnar lite så smälter du chokladen till garneringen över  ett vattenbad.
Bred sedan ut den smälta mjölkchokladen över kakan.
När den svalnat lite dela kakan i lagom stora delar.

Hoppas eran blir lika god :)

Puss å kram å Lycka till!

 


Kommentarer
Postat av: Malin

Åååh så smarrigt det verkar!! Ska testa baka denna i helgen :-)

Kram

2011-10-26 @ 14:31:07
Postat av: angi

Den vill jag göra. mmmmmm !!! men kommer nog aldrig bli av ... Sådan ICKE husmor som jag är... Du får hjälpa mig !!! =)

2011-10-26 @ 16:30:39
URL: http://angif.blogg.se/
Postat av: Daniella

I will try these, for sure!!!

2011-10-30 @ 13:02:59
URL: http://baradaniella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0