Stuvade mackaroner!

Jag har idag för första gången ätit stuvade mackaroner, eller nja.. har väl ätit de nån gång som liten å bestämt mig då för att inte gilla de! haha som ja gjorde med väldigt mycket..

Så jag har för första gången i mitt liv idag även lagat dom.. Åh kan säga att de ska ju vara jävligt simpelt, åh för mig som gillar att laga mat å baka tyckte jag att de inte borde vara nån konst..

Men ack va fel ja hade, stuvande mackaroner va alltså inget för mig att laga, va gråtfärdig...

Mjölken koka över,så hade mjölk över hela spisen.. åh hade missuppfattat att mackaronerna inte skulle kokas innan, så dom la ja ju i färdig kokta! Åh först va de meningen att ja skulle koka vanliga mackaroner, så lagade för 4 pers. vilken innebar 7 dl mackisar, åh hällde givetvis i allt i den mjölken som fanns kvar, vilken visade sig till stuvade att man bara skulle ha fyra!! Så slängde ut lite..

Beklagar mig för Peter så säger att ja då aldrig mer ska göra några förbannade stuvade mackaroner.. Men med min kära älsklings lugn så blev de tillslut jätte bra stuvande mackisar..
Hade ja fått välja så hade ja börjat gråta å slängt alltihopa å gjort nåt annat istället!!

Men gott va de ialf. :) Alltid ska man lära sig något..


Hoppas ni alla haft en trevlig kväll!!! Nu ska vi snart hoppa i sängen..
Sov gott å natti natt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0