Körslaget audition..


Team Linda Sundblad..

Var jag på Audition för.. Jag å min lilla skatt va där vid kvart i 2, och satt otåligt och vänta och vänta..

Sen när jag slutligen kom in i en grupp med 6 pers å sjöng, nervös va man så man skaka när man sjöng!

Många va gör duktiga å jag tänkte, nu får jag åka hem.. Men icke.. Dom ropa upp Sara och Emelie.. Jag fråga lite försiktigt, jag Emelie eller? Dom -  JA, de fanns ingen annan Emelie i denna gruppen..

SHIT, VAH är de sant? Jag gick vidare.. Chocken blev ganska stor, fullfart ut och berätta för Tias å Malin. Blev så chockad så jag inte kom ihåg dom första fem minutrarna efter beskedet!! Dom skulle visst fota mig utanför den första uttagningen.. De missa ja helt.. Jag va ju liksom extas.. ca 250 sökande.. Och jag va en av 60-70 som kvalificerade sig för nästa.. Fatta de kändes stort för en som sjunger hemma i duschen å på skoj! Aldrig ens tagit en sånglektion! Haha.. Ja men jag tror ni förstår, men inte hur nervös ja va. För de går inte ens att beskriva med ord. Jag gick fram å tillbaka, fläktandes med min nummerlapp och ansökningspapper, innan jag tillslut slog mig ner vid ett bord med Sara som ja gick vidare med i första omgången.

Nu va de även här lång väntan, nervositeten gick liksom i omgångar. Och ja kände mej ganska cool innan jag satt i fotöljen och visste att Sara va där inne å sjöng för Linda med kameror och allt. Då visste ja ju att näst på tur va jag! Magen kändes som att den vändes upp och ner.

Väl inne i rummet stående på de tejpade krysset sitter Linda, 3 meter ifrån mig. Med strålkastaren rakt i ansiktet svarar jag så artigt jag kan på vad jag hette och vad jag skulle sjunga!

Lindas reaktion när hon hörde vilken låt jag skulle sjunga va: -Åh va kul, shit bra val. Riktigt bra låt!

Jag sjöng å en halv vers och en ref. och de kändes som ja hade sjungit i en timme när hon sedan frågar om jag kan sjunga en till låt, hon föreslog No mointain high enuogh.. Jag va tveksam.. Ganska svår låt. Och fråga om de gick bra om jag sjöng en svenk Sara Löfgren låt istället. Åh hon sa givetvis, varsegod! EN LÅT TILL ASSÅ..

Jag sjöng och hon tittade intensivt. Sen fick jag svaret jag väntat på hela dagen!

Hon började.. -Du har en väldigt fin ton i din röst. En speciell röst. Men team Linda ska va liksom girlpower sjunga ut riktigt rejält och de gör du inte riktigt.  Jag sa - Jag har en förmåga att göra lite konstiga ljud ibland.

Då svara hon mig: -Nej! Du ska inte ändra på nåt, de är ju de som är du! Men från mej idag får du tyvär ett NEJ! Och de va absolut inte för du inte va bra, utan inte vad jag sökte just nu. Men tycker absolut att du har nått där att bygga på, Kasnke gå å sjunga med en kör eller sångpedagog!?

För mej va de helt oki. Jag kände mej som en vinnare ändå! Ut går jag stolt och glad, jag hade ju gjort de!!.. Jag va skit glad och nöjd med mej själv ändå! Dessutom med så fina ord från Linda själv.



Idag har jag fruktansvärt magont, och mår lite lätt illa.. Jag prata med Tias syster innan och on låg magsjuk. Hoppas de inte är de som är på g i min kropp bara :( Jag tror bestämt att de va pizzan vi åt igår som va dålig!

Nu ska jag snart börja laga mat, Lax, pressad potatis och romsås! När Tias kommer från träningen innan han åker till jobbet.. Sen är jag ensam igen som vanligt! Hinner kasnke spela lite super mario innan de!!

Min brors lilla Älskling fyller år idag med så GRATTIS TESS!!!

Ha en trevlig kväll alla, kan va så att ni hör nått av mig senare..

KISS


Kommentarer
Postat av: b.

Någon som vet hur man ändrar texten på komentarerna?;D

2010-03-15 @ 10:28:45
URL: http://iamsoperfect.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0