Listan!!

Jag tänkte med göra denna listan som ja snodde från http://glooria.blogg.se/ ;) Får se om de blir nått spännande där :)



Du heter:
Emelie Therese Friberg

Smeknamn: Em, Emsan 

Vad tror folk om dig? Att ja är kaxig å spydig..Å ärlig!

Stämmer det? Nej, eller ja de kan de göra. Men ingen har nått å oroa sig för om dom inte gjort mej nåt, men ja försöker alltid att vara så ärlig de bara går, å säga va ja tycker!

Vad får du oftast komplimanger för? Oj, ja vet faktiskt inte. Men har fått många för min rumpa! Kanske även för min busiga flörtiga blick.

Brukar du skratta för dig själv? Ja de brukar ja faktiskt göra.. Om ja ser eller läser nåt kul.

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: Haha jo, men när han pratar liksom (från Tess) 

Var bor du?
I Lidköping med min Älskling och vår hund Honey.

Trivs du där: Jadå, men ja gillar Varberg bättre där har ja mina älskade vänner ju!!

Äger du några converse: Japp!

Brukar du bli för full:
Nej de händer verkligen inte ofta! Jag gillar å ha kontroll på läget. Jag får nog inse att ja inte är nån partypingla längre! :) Haha.

Är du blyg? Nja de händer inte allt för ofta!

 
Vill du hellre ha mail än brev: Nej brev är roligare..

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Ja de gör jag!

Har du spytt offentligt: Inte va ja vet eller kommer ihåg..Det va många många år sen isåf.

Är du nöjd med ditt liv: Ja de är ja verkligen! Har ju världens underbaraste kille å en as charmig hund, men mina vänner närmre hade inte skadat. Hus och barn hade inte heller vart fel..Men nooo hurry :)

Är du bortskämd: Ja de får ja nog säga att ja är, även om de är med de där lilla. Jo men de är ja!

Vad gör du i morgon:
Imorgon så ska ja köpa en vit skjorta som ja ska ha på jobbet. Och sen ska ja jobba på Axwalla travet och servera.. Wish me luck!

Vad är det värsta du vet? Finns mycket som ja inte gillar, Otrohet, oärlighet och skitsnack, orättvisa!

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka?
It depends..

Vilken kändis tycker du är en bra förebild?
 Oj, ja vet inte faktiskt..

Vad längtar du till? Tills den dagen ja ska gifta mig, får egna barn å första husköpet. Men aktuellt är väl större lägenhet bara just nu.. 

Är det okej att gråta:
Jag är hyperkänslig och gråter ofta. Så självklart. Jag tycker de är en styrka man kan ha..Att våga gråta å visa känslor för andra.

När grät du senast: Igår, ja vet inte va som flög i mej men nästa minut så satt ja å storböla. Men innan dess va de när ja såg på My sisters keeper. So so sad.

Vad skulle du göra om du vann en miljon: Lätt, köpa ett hus och resa, typ Thailand, Brasilien, Malaysia nåt sånt..

Bär du glasögon eller linser:
Jag har faktiskt glasögon, men ja andvänder dom aldrig ja tycker ja är ful i dem å ja tycker glasögonen med är fula så de säger sig själv, men annars så brukar ja andvända kosmetiska linser.

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder:
Nej, jag är snarare tvärt om, ja går hellre till Gina eller Hm och köper mycket än att ha ett dyrt plagg, men ja tycker de är viktigt hur man ser ut. Givet!

Vill du gifta dig:
Ja! Verkligen.. Helst direkt om ja fick.. Jag inväntar ett frieri först!

Vill du ha barn:
Ja de vill jag, är jätte barnkär så absolut. 2 hade vart lagom en kille å en tjej :)

Är du bra på att laga mat: Ja de tycker ja nog själv att ja är, men man vet ju inte va andra tycker ;) haha.. Jag är nog ganska huslig av mej!

Är du musikalisk?
 Jaaa de är ja mer eller mindre, älskar att sjunga.. även om de är mer eller mindra bra så tycker ja att ja har en ganska bra förmåga att höra om andra är bra!

Tror du på ett liv efter döden: Ja jag har ganska blandade tankar om det. Jag tror ju som på film att dom som har nått här på jorden ogjort får en chans att göra om de. Innan man sen går vidare..

Bor dina föräldrar tillsammans:
Japp, lyckligt gifta sen 22 år tillbaka. Och de gör mig såå glad. Skulle nog aldrig kunna se min mamma eller pappa med nån annan.. Så de är skönt.

Har du tandläkarskräck: Ohhh ja!

Har du någon gång gråtit dej till sömns: Jaa de har ja many many times. De va inte så länge sen de hände faktiskt..

Biter du på naglarna: Nej de gör ja inte. Men nån gång ibland kan ja göra de.. :)

Låt som när du är ledsen sörjer till: Oj många, jag lyssnar på mycket lugn musik då..Hope-who am i to say

Vad säger du för att imponera på någon? Jag vet inte..Försöker nog inte för ofta med de, omedvetet isåf.

Hur imponerar man på dig? Omtänksamhet..Finns där i vått å torrt..

Är du allergisk mot något: Nej ja är bara känslig mot saker. Typ Gluten, gräs, pollen, vissa blommor

Har du haft sex idag: Nej, tyvär ;) haha

Hur svarar du i mobilen: Hallå, Hej de är Emelie, beroende på vem de är.

Vem ringde du senast? Micke (Tias bror, för Tias hade ingen täckning)

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Att Joel inte fick komma dit ner där dom va, han kunde bli sjuk, å att dom kommer snart.

Antal timmar sömn inatt: 7 max.

Sov du ensam:
Ne, jag å Tias och Honey under mitt täcke med mej, så mysigt.

Brukar du komma i tid: Jag har ju inga tider å passa typ!

När mår du bra: När ja får va me mina älskade vänner eller med min älskade Tias..

När blev du fotad senast: Hm, ingen aning.. Måste ha vart på Roberts å Mattias fest! Annars fotar ja mig själv ibland haha.

Hur känner du dig nu: Ont i axlarna och sjukligt trött! Ursch å fy.

Vanligaste färg på dina kläder: Får nog säga svart å vitt..

Vad saknar du: Mina vänner och min familj.

Hade du en bra kväll igår: En dag på ikea, den va bra.. Och en ensam kväll.. Tråkigt..

Favoritdryck på morgonen: äpplejuice..

Rakar du benen: Ja.. Oftast.. haha

När brukar du oftast gå och lägga dig: Vid 12, 1.. :)

Sysslar du med någon idrott: Nej, inte än.. de är väl tänkt att ja ska börja med Innebandy. Men just nu tränar ja på Friskis här med tjejerna :)

Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja verkligen!

Vad använder du för shampoo? Loréal absolut repair, schampo och inpackning.

Du samlar på: Ljuslyktor å ljusstakar ...

Gröna eller röda äppeln: Röd/gröna Pinklady är bäst!

Vem ringer du när du är arg/ledsen: Tias, Mamma, Angi, Leah.. Ja mina vänner, beror va de handlar om lite.

Gillar du golf: Har varit och slagit ut med pappi, jag gjorde piruetter istället. Nej de är nog inget för mej. Ja gillar inte golf.

Vilken tid gick du upp idag: Ca 08.15

Har du sovit i din egna säng inatt: Japp!

Har du strumpor på dig nu: Ja..Älskar stumpor.. Annars blir de så kallt.

Solar du ofta:
Nej ofta gör ja inte de, men de händer. De är ju grymt skönt. Men blir mest på semester och på sommarn.

Är du flygrädd: Nope!

Hur vig är du:
Inte så vig.. haha.

Vad dricker du helst när du är törstig: Saft, onyttiga jag!

Vad äter du helst när du ser på film: Godis :)

Senaste låt du hörde: Keri Hilson, Kanye West- Knock me down.

 

Btw.. Gud va söt du är Angi girl.. Titta själva http://angif.blogg.se
Jag saknar dej jätte mycket med, and you know it!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0